Thursday, July 12, 2018

BONUS SHAKLEE

Lumayan ka buat bisnes Shaklee nih?



Haa, soalan yang mesti kalian tertanya2 kan? :) Jawapannya adalah sangat LUMAYAN!

Ingat ka hari tu ada diceritakan pasal Personal Bonus bila buat bisnes Shaklee ni? Nah, kalini saya akan kongsikan dengan lebih lanjut lagi tentang kepelbagaian pendapatan yang Shaklee tawarkan.

Do read on...

Dalam perniagaan Shaklee, ada 3 jenis C yang utama, iaitu: Cash Bonus, Car Bonus & Convention. Senang kita sebut 3C yaa.



Yang 1st, CASH: - 

Ini adalah bonus yang very straightforward. Personal Bonus, Group Bonus & Leader Bonus.

Personal Bonus ni adalah bonus yang diperolehi atas penjualan bulanan kita. Syarat utama untuk bonus ni adalah untuk mencapai 150uv (minimum) di mana kita akan mendapat 5% income dan semakin banyak penjualan kita, semakin tinggi peratusan bonus bulanan; iaitu sehingga 21%.

Pelan Bisnes Shaklee
Di samping itu, bagi Group & Leader Bonus pula, semakin besar Group uv kita, semakin tinggi juga pendapatan bulanan kita.

Kedua, CAR BONUS.

Car Bonus ni kan, nama jak kereta tapi sebenarnya Shaklee tawarkan dalam bentuk wang bulanan, juga bergantung kepada performance jualan kumpulan kita. Income dari Car Bonus ni boleh bermula daripada RM500 sehingga beribu2 setiap bulan.

Dan yang ketiga, CONVENTION/ CONFERENCE.

Seperti bisnes MLM yang lain, Shaklee juga menawarkan pakej Convention Trip ke seluruh dunia (mengikut kelayakan). Dan, yang bikin happy lagi kan, bukan hanya ranking tertinggi sahaja yang layak untuk join trip-trip tersebut, as long as you are a Supervisor and above, semua ada peluang yang sama.

Haa, dan, trip-trip tersebut juga terbahagi kepada Regional Trip & International Trip.

Untuk International Trip, Global Conference diadakan di US setiap 2 tahun. Dan, semestinya pilihan lain adalah untuk join Umrah Trip. Manakala, Regional Trip pula membawa kita ke negara jiran serantau.

Gais, tahun depan kan, 2019, International Trip akan membawa delegasi Shaklee Malaysia yang layak ke San Francisco & Las Vegas, woohooooo!!! Untuk Regional Trip pulak, kita akan ke Phuket. Yeayyyyy!!! Semua trip yang Shaklee offer ni, adalah trip mewah 5 bintang gais!

Selain tu, 2 event terbesar & penting bagi Shaklee Malaysia pada setiap tahun, adalah Shaklee National Conference (NC) yang diadakan untuk meraikan pencapaian setiap SID dan diberikan awards mengikut pencapaian tahunan masing2.

Shaklee Business Leader National Conference pula dianjurkan khas & atas jemputan sahaja untuk Shaklee Business Leader yang layak. Dalam conference ni, Shaklee Malaysia akan berkongsi dengan para Business Leaders akan kemasukan produk baru serta program & aktiviti bagi tahun kewangan tersebut.


Yang Shaklee Business Leader National Conference tu alhamdullilah, saya sendiri telah berjaya mendapatkan jemputan & kelayakan untuk meghadirinya. Serius memang bestttttt!!!

So guys, sekiranya ada yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang bisnes Shaklee, please jangan malu jangan segan untuk berhubung dengan saya tau! 016 811 6579 #PengedarShakleeLuyang #TribeBloggerStargazer

No comments:

Post a Comment