Thursday, November 13, 2014

Garlic sebagai sumber natural antibiotic

Saya suka masak guna bawang putih & suka makan garlic bread; tapi kalau saya dah start potong bawang putih, baunya sure melekat di jari jemari... part tu tak gemar, hehe. Ada sesiapa yang boleh share petua mengilangkan bau bawang putih tu??? Part makan, best, sedap!

Orait, selain digunakan bersama masakan, tahukah anda bahawa bawang putih ni juga mempunyai fungsi sebagai sumber antibiotik asli? Perasankan anda di negara Korea, rakyatnya mempunyai kulit wajah yang cantik serta licin? Nampak glowing gitew... Dan sewaktu musim sejuk di negara tersebut, sebenarnya mereka jarang mengalami selsema atau hidung tersumbat dan dilanda demam. Mengapakah begitu?


Further readings on Garlic:~
http://authoritynutrition.com/11-proven-health-benefits-of-garlic/

Salah satu makanan utama mereka adalah bawang putih, dan ia dimakan secara mentah tau! Seakan-akan dibuat ulam. Kalau kita di Malaysia ni rasa-rasalah kan, boleh ke kunyah & telan bawang putih mentah tu? Hehe, not me... Now, pilihan lain untuk menikmati khasiat bawang putih ni, anda bolehlah mengamalkan - Garlic Complex Shaklee :)

Fungsi-fungsi utama Garlic Complex Shaklee adalah seperti berikut: -

~ Mampu meningkatkan tahap sistem penghadaman (kembung atau senak perut, gastrik & ketidakhadaman) kerana ia juga mengandungi ekstrak spearmint.
~ Ia bertindak sebagai antibiotik semulajadi, di mana ia mampu membantu meningkatkan sistem imunisasi badan.
~ Membantu mengatasi masalah alergi atau hidung sensitif.
~ Membantu mengawal tekanan darah tinggi.
~ Bagi mereka yang mengalami Diabetes, ia dapat meningkatkan pengeluaran insulin dalam badan lalu meransang hati untuk mengawal gula dalam darah.
~ Membantu dalam menangani masalah kencing kotor/ tidak lawas * dicadangkan untuk diambil bersama-sama Alfalfa Complex Shaklee.


Ada yang bertanya: tak kuatkah bau Garlic pills nih? Jawapan saya: not very strong. Kandungan spearmint di dalamnya membantu utk mengurangkan rasa dan bau bawang putih asli. So tak perlu risau yaa...

Berminat? Sila hubungi saya di talian 016 811 6579 atau email ke suzuraini.sularso@gmail.com. Terima kasih...


No comments:

Post a Comment