Sunday, November 23, 2014

Weekend saya di Hummingbird Eatery & Guesthouse - Bandung

As salam buat semua!

Baru seminggu berlalu dari trip ke Jakarta, ini lagi kangen! Hehe... yepp... minggu lalu saya dan suami berserta rakan-rakan yang lain pergi liburan di Jakarta dan Bandung. Trip kali ini extra special buat saya, sebabnya adalah: kerja-kerja di office sangat-sangat banyak, lagi-lagi dekat hujung tahun ni, semua supplier chase for payments. Dijadikan cerita, I get so busy at work, so maunya tak happy dapat take a weekend break away, hehehe :)

Setibanya kami di Jakarta, langsung terus ke Bandung - menggunakan khidmat supir kami (agent: Borneo Series Tours & Travel @ 013 884 5761) dan kali ni kami stay di Hummingbird Eatery & Guesthouse. Guesthouse ini sungguh charming dan food outletnya adalah salah 1 yg terbaik di Bandung. It's a must go tau.

Hello Jakarta!
Basically, sewaktu di Bandung & Jakarta, group kami lebih banyak membuat aktiviti kami sendiri - free & easy gitu. It's more to Culinary Trip style which i really loved & enjoyed. To me, Indonesian food is 1 of the best cuisine offered other than Thai food :)

These are some of my photos during last weekend...

Good morning Bandung! Very good food & great coffee, loved it here!
The inside of Cafe Batavia Jakarta - again, good coffee!
Sambel jengkol, sambel pete (petai) & sambel ijo - enak banget nih! Ni di rumah makan Padang, Garuda :)


Now, walaupun sedang bercuti & berehat, 'teman karib' saya sememangnya tidak dilupakan. My must have termasuklah: - Ostematrix, Zinc, B Complex dan Sustained Release Vitamin C.

Ostematrix bagi saya adalah my magic pills, hehe. Untuk tidur yang nyenyak & nyaman, ambik ostematrix. Kalau susah mau menjawab panggilan pulau di pagi hari, ini jugaklah penawarnya, dannnnnn yang paling best, biar berjalan jauhhhhhhh, lepas makan ostematrix ni, for sure kaki & betis tidak akan lenguh. It's the kandungan magnesium dalam ni yang membantu buat kerja-kerja tu semua. Best kan??????

Zinc utk enzim-enzim badan, B Complex utk tenaga yg berpanjangan serta SR vitamin C utk sistem imun badan daku - Neo Hotel Mangga Dua, Jakarta 
Sumpah, jalan2 atau cuti2 ke mana2 pun Ostematrix ni lah best friend saya. Serius - you all semua harusssss ada ostematrix ini sbg teman setia!
Cafe Batavia with my Indonesian college mates, so happy to get to meet up with them after 14 years!!!

travelling buddies - bye Indonesia, till we meet again...

No comments:

Post a Comment