Monday, December 12, 2016

Makanan tambahan untuk Jasmine

Minggu lalu saya ada berkongsi dengan kawan-kawan FB tentang vitamin untuk budak-budak. Terus ada yang bertanya semalam, perlukah kasi anak-anak makan kesemua vitamin tu?


Saya jawab, vitamin-vitamin ni adalah makanan tambahan untuk semua orang, dan kebetulan all of these are safe and works for children ðŸ˜Š

*** *** *** *** ***
VitaLea for Children: Multivitamin yang boleh dikunyah (chewable) atau dihisap. Fungsi utama adalah untuk membekalkan micro-nutrients for children.

~ 100% vitamin C, D & E
~ Kesemua 8 jenis vitamin B
~ 200mg Kalsium, Magnesium, Zink dan lain-lain

Mealshakes: Membekalkan macro-nutrients, seperti protein. Orang dewasa pun boleh jak ambil MS ni. Sedap. I like - perisa french vanilla. Juga mengelakkan sembelit di kalangan kanak-kanak.

OmegaGuard: Sumber minyak ikan tulen. Sangattttt bagus untuk minda. Ada kandungan EPA & DHA yang sesuai untuk kids. Juga memberi kekebalan sistem imun yang berkesan untuk mereka.

Chew-able Vitamin C: Well, seperti namanya - vitamin C, a do it all vitamin. Budak-budak perlu tau untuk combat cold & flu. Kalau luka & kudis tu cepat kering. Lepas pergi gym, otot cepat recover - ndak lama sakitnya. 

Saya tahu sebab anak saya setiap minggu kena stretch oleh coach dia, hehe ðŸ˜…

My girl pergi kelas gimnastik di Stadium Likas, fee RM50.00 sebulan. Kelas seminggu sekali. Next year, upgrade kepada twice a week class at RM80.00 monthly.

So, as parents, you can decide which 1 to give to your children. 

I give Jasmine all, except for Mealshakes - sebab she minta puji. Mau campur dalam susu botol baru mau minum... hahahah... i always marah her, sudah 8 tahun pun ada hati lagi minum susu di botol ðŸ˜‚

Mau beli 1 atau beli semua, jangan lupa cari saya wokey.

Sharing is caring ðŸ¤—

No comments:

Post a Comment