Monday, July 16, 2018

VERTIGO DAN VIVIX

Apa tu Vertigo? Pernah dengar tapi ndak tau? 

Okay, jom baca di sini...

Vertigo adalah masalah ketidak-seimbangan sistem di dalam badan kita. Bila sebut pasal keseimbangan badan, kita sedia maklum bahawa yang mengawalnya adalah otak kita. Sistem keseimbangan badan ni kan terletak di mata kita & kedua belah telinga.

Secara umum juga, terdapat 5 jenis masalah Vertigo ini.

Ada yang merasakan pusing-pusing - ini disebabkan gangguan saraf mata. Ada pula yang rasa berpusing-pusing sewaktu mau tidur, ada juga yang mengadu rasa berpinar-pinar & semua di sekelilingnya seakan-akan berputar.

VERTIGO & VIVIX
Dengan keadaan yang sedemikian, of course kita rasa badan terhuyang hayang aka tidak centre. Huhu... Ada juga yang bercerita, tidak dapat berjalan dengan lurus dan telinga rasa berdengung.







Apa pula yang menyebabkan masalah Vertigo ini?

Generally, ia adalah kerana terjadinya gangguan di dalam sistem peredaran darah kita. Gangguan tersebut juga boleh disebabkan oleh pola pemakanan yang tidak seimbang. Juga ada kemungkinan disebabkan oleh tekanan darah yang tinggi atau rendah (tidak seimbang), keradangan atau jangkitan dalam telinga. Gangguan vertigo juga boleh disebabkan oleh mabuk udara/ mabuk darat.

How to deal with Vertigo?

Selain relaks dan bertenang, anda boleh mengubah pola pemakanan menjadi lebih seimbang di samping menjalani aktiviti harian yang normal, seperti mendapatkan tidur yang mencukupi.

Di bawah ini cerita & perkongsian mereka yang pernah mengalami masalah Vertigo ini, dengan mengamalkan Vivix.

VERTIGO & VIVIX

VERTIGO & VIVIX

VERTIGO & VIVIX

VERTIGO & VIVIX
Semoga sharing dari mereka ini dapat membantu anda sekiranya mengalami masalah yang sama.

Jangan segan silu untuk menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat selanjutnya. https://www.wassap.me/suzuraini

#PengedarShakleeLuyang
#TribeBloggerStargazer

No comments:

Post a Comment