Wednesday, August 1, 2018

THE BEAN EXPRESS KOTA KINABALU

Sejak awal tahun ini, saya & suami mempunyai 'kedai kopi' baru yang menjadi feveret kami - aisehmen hehe...

Kali pertama mengenali The Bean Express ni adalah ketika berada di dalam lift, di Wisma Merdeka. Saya terhidu bau kopi yang sangat sangat wangiiiiii dan berdiri di sebelah, this boy; carrying 2 hot coffee. Saya bertanya: Is the Coffee good? Haha, apalahhhh punya soalan??? And he said, Yes, nice! And he looked kinda surprised! Lol.

Selang beberapa minggu, saya cakap dengan suami... come, we try coffee di The Bean tu. Time ni, I was on my lunch break di Wisma Merdeka, again... Haha, suka betuk cari makan di sana kan? Ohh, untuk info, The Bean Express Wisma Merdeka ni adalah bersebelahan dengan KFC di dalam Wisma Merdeka, but you can still access it from the outside, maksudnya, tidak perlu masuk ke dalam mall tu (ada pintu luar).

Sumber: Google - Wisma Merdeka
Kebetulan, time tu diorang ada promosi Buy 1 Free 1 Hot Drink pada pukul 1pm - 2pm setiap hari Isnin - Jumaat. For our first time, kami ambik promo tu. Saya mencuba Iced Caramel Macchiato & encik suami mencuba Hot Latte. Ternyata it was good!!! Dan harganya juga adalah murah untuk promosi tersebut.

Untuk minuman berais, harganya adalah RM9.80 dan RM8.80 untuk minuman panas. Sangat2 berbaloi. Good coffee!!! 

Beberapa bulan lalu, The Bean Express membuka 1 lagi branch, iaitu berdekatan dengan my office - Lintas Plaza. Yeayyyyy, no need to drive down all the way to town!

Semenjak hari itu, saya dan suami almost setiap hari akan singgah ke sana untuk menikmati promosi tersebut.

FYI: - Outlet di Wisma Merdeka tutup pada pukul 6pm setiap hari & promosi terkini adalah, Get 50% off everything, from 5pm - 6pm from Mondays to Fridays (termasuk dessert & makanan lain seperti sandwich & pasta). As of today ~ 01.08.2018.

Promosi terkini di outlet Lintas Plaza adalah, Buy 1 Free 1 Hot Drink, setiap hari Isnin - Jumaat, pada pukul 1pm - 2pm. Outlet ni buka sehinga 11pm dan bermula pukul 6pm sehingga tutup, all drinks akan mendapat 10% off. Lokasi - tingkat satu, atas Hai O, atau blok berdepan Pizza Hut Lintas.

Sebenarnya The Bean ni ada lagi 1 outlet penuh, The Bean Cafe yang berada di area Lido. Hah, outlet yang tu saya belum pernah pergi... so cannot give out any sharings. Khabarnya, they serve hot food di outlet situ.

Panjang sungguh sharing pasal kopi kan? Haha... tapi kalau kamurang belum lagi pernah ke The Bean Express, please drop by.

Kopi sedap & time promosi, sangat berbaloi.

My favorite - Iced Caramel Macchiato.

Husband's favorite - Hot Matcha Latte. 

A quick note. Sorry I tiada simpan any photos of the drinks here, but feel free to google for more pis.

No comments:

Post a Comment