Thursday, June 8, 2017

ATASI KULIT BERMINYAK

Anda mencari penyelesaian untuk kulit berminyak?

Teruskan membaca...


Sewaktu usia saya dalam 20-an saya mengalami masalah oily skin. Dari jauh sudah nampak berkilat... merah-merah di bahagian hidung dan pipi. Arrrghhhh, tensionnya! Sudahlah begitu, tona kulit memang tidak sekata.

Time tu ilmu pengetahuan pun kurang. Nampak sahaja apa-apa skincare untuk kulit berminyak, saya bantai! Namun, kebanyakan masa it only makes it worst! Huhuuuuu...

3 tahun dulu, sejak saya mula mengamalkan pemakanan vitamin Shaklee, saya mulai perasan masalah kulit berminyak saya mulai menjadi okay. Kulit saya kelihatan lebih normal dan percayakah anda, di umur hampir 40 tahun ni, kulit saya jauh lebih sihat dan kelihatan menarik berbanding dulu?

Liang pori saya juga tidak sebesar dulu. Dan, ada juga yang menegur, kulit kelihatan lebih glowing, hehe...

Selain mengamalkan skincare yang lebih sesuai (yang ni saya akan kongsikan di entry yang lain); saya juga rajin telan vitamin semulajadi Shaklee.

Antara yang menjadi makanan harian saya adalah ESP, Vitamin E, SR Vitamin C dan B Complex. Dan, rahsia serta syarat untuk mendapatkan perubahan pada masalah kulit berminyak anda adalah kesabaran & konsisten.


ESP/ Energizing Soy Protein:

Protein adalah seperti blok yang membina tubuh kita. Ia memainkan peranan penting bagi setiap fungsi tubuh untuk pertumbuhan & perkembangan.

ESP juga mejadi sumber protein utama untuk pembentukan kulit sihat. Juga salah satu rahsia awet muda bagi kaum wanita.


Vitamin E Complex:

Vitamin E merupakan antioksidan dan ia penting untuk mengekalkan kesihatan yang baik di samping membina sistem imun yang bagus. Salah satu fungsi utama Vitamin E ini adalah untuk mengawal pengeluaran sebum kulit muka.

Dalam erti kata lain, ia mengawal penghasilan minyak pada kulit, termasuk kulit badan & kepala. Ohh, untuk masalah kuli jerawat juga, vitamin E ni sangat mujarab.

Sustained Release Vitamin C: 

Vitamin C adalah vitamin penting yang larut air dan mempunyai pelbagai fungsi kepada tubuh, termasuk untuk kesihatan gusi, gigi & tulang.

Ia juga membantu menegangkan susunan sel kulit. Percaya atau tidak bila saya cakap, bila amalkan SR Vitamin C dengan konsisten, kulit wajah akan kelihatan lebih cerah dengan sekata.

B Complex:

Selain memainkan peranan penting untuk fungsi tubuh kerana ia membantu menukar makanan kepada tenaga untuk sel badan, B Complex juga memberi kelembapan kepada kulit muka. Hasilnya, kulit tidak kering tetapi well hydrated & moisturized.

So, saya sudah kongsikan pemakanan tambahan semulajadi untuk menyelesaikan masalah kulit berminyak anda. Diharap ini dapat memberikan idea untuk anda agar memasukkan vitamin-vitamin ini di dalam penjagaan kesihatan kulit anda.

Berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut?

Hubungi saya di talian 016.811.6579 untuk pesanan & konsultasi selanjutnya.


No comments:

Post a Comment