Monday, June 5, 2017

ATASI MASALAH GASTRIK SECARA SEMULAJADI

Awal tahun ni saya kena lagi serangan gastrik... huhuuuu, sengsara ohh! Malam tidur tak lena, makan kena kontrol, ulu hati rasa senak dan seperti ada yang tercucuk.

Dan, serangan kali ni adalah kerana saya banyak makan! Haha, yes, makan banyak pun boleh trigger gastrik tau. Balik dari Bangkok, mak mertua masak Gulai Kuning Ayam Cili Api, makan no tengok-tengok kiri kanan, hahahaaa..

Sekali, malam tu bermulalah episod sakit ulu hati... sobssss

Apa maksud gastrik? Mari tengok jadual ni...



Dan, mari tengok lagi punca-punca masalah gastrik ni...


Dan tahukah anda, perubahan hormon & stress juga boleh menyebabkan gastrik. So, sila kawal diri yaa, hehe...

Hokey, selain mengawal pemakanan harian, saya juga ingin menyarankan pengambilan tiga makanan tambahan untuk mengurangkan serta mengawal simptom gastrik anda,

ESP: Juga dikenali sebagai Energizing Soy Protein. Menggunakan sumber kacang soya Non GMO. Pelbagai fungsi ESP ni dan ia juga merupakan salah satu favourite item! 
Untuk problem gastrik, ESP membantu memperbaharui sel permukaan kulit, dan dalam kes ni, lining usus perut yang mengalami keradangan akibat pengeluaran jus gastrik.

Tengok apa kata pengguna...

Seterusnya - Ostematrix: Bagi yang masih lagi mengenalinya, Ostematrix ni merupakan pil kalsium. Namun it has more than that. Ostematrix mengandungi Magnesium, Boron & garam mineral yang lain. Tujuannya adalah untuk memastikan semua bahan semulajadi dalam Ostematrix ni diserap sepenuhnya oleh badan kita.

Kandungan magnesium itulah yang melegakan simptom sakit ulu hati waktu gastrik tu, disebabkan oleh pengeluaran jus gastrik. Tau kan, 'ubat gastrik' yang berbentuk liquid kaler putih tu? Fungsinya adalah serupa.

Cuma, kadar magnesium di dalam Ostematrix adalah semulajadi dan lebih berkesan.

Ostematrix ni juga telah menjadi my must have. Kalau dulu, pil Histac yang saya bawa ke sana ke mari, now it is Ostematrix! It's that good for me.

Dan yang terakhir, Peppermint Ginger. Sangat berkesan untuk melegakan rasa mual dan rasa sebu/ senak di ulu hati. Baunya harum tau, bau peppermint. En suami suka kunyah terus pil herba ni atau rendamkan di dalam segelas air panas... buat teh katanya, untuk melegakan perut & buang angin, hehe...


Amalkan sentiasa ketiga-tiga ni secara konsisten, terutamanya waktu serangan gastrik tu. Pengalaman saya sendiri, it helps me a lot and many others.

Anda memerlukan produk-produk ini?

Jangan segan silu untuk hubungi saya di talian 016.811.6579 yaa. InsyaAllah saya boleh membantu dengan berkongsi pengalaman dan tips.

No comments:

Post a Comment