Tuesday, June 6, 2017

Masa Lapangku

I love my Me-Time that i think everyone of us needs it, every once in a while.

Sebagai seorang ibu yang bekerja full time, kadang-kadang mudah untuk menjadi stress, hehe... kejar deadline, layan anak, sediakan makan minum untuk suami. So, bila ada masa terluang, saya isi dengan benda-benda simple yang saya suka buat.

Kalau kebetulan my girlfriends are available or in town, a coffee break dengan diorang is a must!

Sumber gambar: Google
Time ni, sesi curhat bersama-sama good friends, di samping coffee yang sedap dan makanan yang menyelerakan! Kadang-kadang tidak perlu setiap minggu pun, ada kalanya saya hang out with my girlfriends setiap beberapa bulan sekali sahaja.

Then, waktu di pejabat, kalau sudah tension habis, kepala buntu, saya buka Google dan tahu apa saya buat???

Hehe... ni lagi 1 habit yang betul-betul menenangkan minda saya... saya buka website AirAsia, AirBnB dan Booking.com... Muehehe... memang saja-saja cuci mata dan mencari inspirasi untuk travel.


Entah kenapa, memang minat betul dengan AirAsia ni... maybe sebab promosi mereka selalu menarik perhatian saya. Dan, ada 2 jenis makanan feveret saya in flight - Nasi Lemak Pak Nasser & Salted Caramel Biscuit.

Sapa belum try, silalah cuba okey... drooling!


Why AirBnb?

Sebab saya suka tengok rumah cantik-cantik, yang comel-comel, yang menarik... semua ada dalam AirBnb ni. Mungkin juga sebab kalau travel, saya memang menggunakan servis ni, so bila tengok rumah-rumah yang available untuk disewakan ni, saya rasa suka hati.


Again, mencari inspirasi - rumah siapa kita mau stay untuk the next trip, hehe...


Yang last, ni website Booking.Com - boleh tengok macam-macam hotel & hostels di seluruh negara. Again, saja cuci mata gitu! Manalah tau kan, suatu hari nanti, bia sampai ke destinasi tu, tau sudah mana mau stay...

Lepas 5 atau 15 minit cuci mata, kita sambung balik kerja di office. And I would usually feel better afterwards.

No comments:

Post a Comment